"Dricker inte du då?"

Jag fick en fråga ställd från en anonym läsare igår kopplad till inlägget som skrevs "Vad är alkohol?". Personen i fråga undrar om jag dricker.

Vår blogg är ett projektarbete och personliga frågor är inget som vi känner oss behövade att svara på.
För att lagligt dricka ska man enligt lagen vara 18 år, vilket alla som arbetar med bloggen är. Vi vill inte på något underlag uppmuntra minderåriga läsare att konsumera alkohol, utan tvärtom. Vi vill bl.a. uppmärksamma både minderåriga och vuxna om att alkohol är en gift, vilket jag även påpekade i inlägget. Jag vill förstärka det eftersom det inte finns många där ute som har den tanken i huvudet när de konsumerar alkohol.

Att dricka alkohol är aldrig riskfritt för någon, vad utgår även från statistiken (i inlägget om "Vad är alkohol?") kan man utläsa att det finns en viss del av Sveriges befolkning som årligt dör av alkoholförgiftning och till och med en större andel av alkoholrelaterade sjukdomar.
Även om alkohol är en tillåten drog med vissa begränsingar, så betyder det inte att man måste konsumera det.

Vi här som skriver i bloggen svarar alltså inte på frågor som kan gå mot bloggens syfte och principer. Men vi tar gärna mot frågor rörande de ämnen vi skriver om, och lyfter gärna frågan i ett inlägg. Mejla oss gärna på [email protected] eller lämna en kommentar i kommentarsfältet!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0