Jag valde dessa droger eftersom de är vanligast och farligast!

Hej allihopa!

Som ni ser har både Jennie och Emma publicerat en del inlägg och jag hoppas verkligen ni tycker vår blogg har blivit mer intressant under den senaste veckan.

Nu ska jag skriva lite om Cannabis, eller hasch som de flesta känner igen drogen som. Innan jag gör det vill jag bara passa på att berätta för er varför jag valde just Amfetamin och Heroin (från detta inlägg) och Hasch (inlägget som kommer senare).

Som ni kan se från DETTA inlägg finns det många olika illegala droger, alla med olika utseenden, effekter och användningssätt. Jag valde Amfetamin och Herion för att det är en av många droger som det ofta talas om. Det är två "vanliga" frivilliga partydroger som tyvärr, används flitigt. Den andra drogen, Hasch, som jag kommer att skriva om i kommande inlägget, valde jag för att jag tror många som missbrukar detta inte inser hur farligt det egentligen är. Alla droger är utan tvekan farliga att missbruka, men eftersom Hasch, Herion och Amfetamin är det mest vanliga drogerna är de även också de mest farliga[1].

Jag valde alltså dessa tre narkotika produkter för att det är de som förekommer oftast, särskilt bland ungdomar. Spana alltså in här om ett tag och ett inlägg om Hasch kommer dyka upp.


 



[1] http://www.slninfo.org/projektarbetemrwa.html

Tjiing!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0