Inledning - Steg 1

Jag har valt att skriva ett arbete om hur relationen mellan förälder och ungdom faktiskt påverkar ungdomar. Mina åsikter kring detta ämne har alltid varit starka och jag ser detta projektarbete som en möjlighet att gå ännu djupare i ämnet. Jag kommer använda mig av intervju och enkäter för att få en större överblick och för att få lite statistikliknande siffror att diskutera kring. Jag har också valt detta ämne för att jag tror att det är väldigt svårt att få fram fakta kring det på internet och i vanlig litteratur också, detta gör ju faktiskt mitt arbete viktigare och mer intressant. Dessutom är jag väldigt säker på att det är väldigt många ungdomar som mår dåligt, även för andra orsaker än stress och kärleksproblem som främst brukar diskuteras. 

I arbetet vill jag presentera mina åsikter, andra åsikter, information kring hur det faktiskt är (här kommer enkäterna in), men också råd för hur man kanske kan förändra sin situation. Jag hoppas arbetet kan fungera som en bra tankeställare för både vuxna och ungdomar. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0